Sunday 27 May 2012

TAK PERLU TUNGGU RAMADHAN PUN

Kehadiran Ramadhan, Peluang Terbaik Untuk Perpaduan Ummah – Najib

 

KUALA LUMPUR 31 Julai – Ramadhan adalah peluang terbaik untuk memperkukuhkan perpaduan di kalangan rakyat Malaysia melalui keunikan yang terdapat di negara ini kerana mempunyai pelbagai kaum dan agama.
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata kedatangan Ramdhan bukan sahaja harus dirai dan disambut oleh umat Islam sahaja, malah perlu dirasai oleh semua rakyat tanpa mengira agama yang dianuti.
“Ramadhan ini adalah peluang terbaik untuk kita merukuni perpaduan ummah melalui kepelbagaian kaum dan agama demi 1bangsa Malaysia yang kuat dan bersatu padu. Justeru peluang pembaikan diri dan hati ini wajar direbut oleh setiap individu,” katanya kepada UMNO-online.
Beliau berkata demikian ketika menyampaikan perutusan menyambut Ramadhan kepada seluruh rakyat Malaysia terutama di kalangan umat Islam dan ahli-ahli UMNO di mana mereka berada.
Najib berkata, ibadah puasa di bulan Ramadahan adalah wajib kepada umat Islam yang berkelayakan tanpa mengira jantina dan umur asalkan memenuhi syarat serta rukun ibadah berkenaan seperti yang ditetapkan oleh syarak.
“Ibadah puasa ini wajib djalani oleh setiap individu berkelayakan, selain membersihkan diri, puasa juga adalah terapi memelihara kesihatan diri,” katanya.
Beliau menyeru kepada semua rakayat di negara ini bersama-sama meraikan serta mengimarahkan Ramadhan bersama-sama rakan dari pelbagai bangsa melalui kerukuan muhibbah beriltizamkan perpaduan 1Malaysia 1 Ummah.MediaUMNO

 

No comments:

Post a Comment